Indiai vöröslencse leves

A leves szóról nekem mindig azok a menzás híg levesek jutottak eszembe, amikben általában órákig kellett keresni a zöldségeket és a tésztát. Nos ennek az élménynek köszönhetően, szinte mindig kirázott a hideg a leves szó hallatán. Egészen addig amíg el nem kezdtem főzni és végre igazi tartalmas leveseket készíthettem. Ezért is nagy kedvencem ez az indiai lencseleves, mert imádom, hogy laktató, és nem mellesleg minden egyes kanál után egy hihetetlen ízkavalkád van a számban. Ami pedig a legjobb, hogy olyan tartalmas, hogy akár még főételnek is beillik.

inndiai_lencseleves.jpg

Hozzávalók:

  • 30 dkg száraz vöröslencse 
  • 2 ek vegán vaj
  • 1 ek római kömény
  • 2 ek curry por
  • 1 fej vöröshagyma
  • 2 nagy gerezd fokhagyma
  • 2 db érett paradicsom
  • 1 db zöld chili paprika
  • 1 ujjnyi gyömbér
  • 1tk kurkuma 
  • 1 és 1/2 tk őrölt koriander
  • 1 csipet őrölt chili
  • só, bors ízlés szerint
  • friss koriander és petrezselyem

 

Elkészítés:

1. A vöröslencsét folyó víz alatt alaposan átmosom, majd félreteszem, amíg elkészítem a curry-s alapot.

2. Egy lábasban megolvasztom a vegán vajat, megszórom a római köménnyel és a curry porral. Kicsit hagyom megpirulni, de vigyázok, hogy el ne égjen.

3. Ezután hozzáadtam az apróra vágott vöröshagymát és a zúzott fokhagymát, valamint az apróra vágott chili paprikát. Ha nem szeretitek annyira a csípőset akkor bátran távolítsátok el a magját.

4. Végezetül belereszeltem az ujjnyi gyömbért amit előzőleg egy kanál segítségével megtisztítottam.

5. A hozzávalókat jól összepirítottam egy kevés víz hozzáadásával.

6. Ezt követően hozzáadtam a kurkumát, az őrölt koriandert, egy csipet chilit és sóztam, borsoztam ízlés szerint, majd miután alaposan elkevertem, hozzáadtam a kockázott paradicsomokat is.

7. Egy kicsit összefőztem, amíg egy jó sűrű szószt nem kaptam,majd hozzáadtam a vöröslencsét is.

8 Felöntöttem annyi vízzel, hogy ellepje a lencsét, majd közepes lángon körülbelül 15-20 percig főztem, amíg a lencse meg nem puhult.

9. Közben néha óvatosan megkeverem és ha szükséges pótolom a vizet, de vigyázzunk, ne legyen túl híg.

10. Én szeretem ha jó sűrű, ezért nem nagyon hígítottam. Ha elkészült, egy botmixer segítségével egy kicsit beleturmixolhattok, hogy kicsit krémesebb legyen. De azért hagyok benne egész lencsedarabokat is.

11. Tálaláskor megszórom apróra vágott friss korianderrel és petrezselyemmel. Ha szeretitek meglocsolhatjátok egy kis vegán joghurttal is.  És persze nem maradhat el a házi készítésű naan kenyér sem.

Jó étvágyat!