Pikáns paradicsomos gnocchi

Ma megint úgy estem haza a munkából ezért szerettem volna valami gyorsan és  könnyen elkészíthető vacsorát összedobni, amihez nem kellenek különleges hozzávalók. Az olaszos fogások nálunk mindig tuti befutók, de a spagettit már egy kicsit unom. Így hát  rendkívül megörültem, amikor találtam egy csomag tojásmentes gnocchi-t a szekrényben. Rögtön el is szabadult a fantáziám..... aztán tudatosult bennem, hogy semmi nincs itthon, a paradicsomon és a paprikán kívül.Szóval improvizáltam...

29186834_1646458642066324_5288705680600579853_n_1.jpg

Hozzávalók:

  • 1 csomag tojásmentes gnocchi (500g)
  • 1 db vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 db piros pritaminpaprika
  • 1 konzerv kockázott paradicsom ( 400g)
  • 1 marék spenót (opcionális)
  • zöldfűszerek ( kakukkfű, majoránna, oregánó, bazsalikom, petrezselyem)
  • só, bors 
  • őrölt chili (opcionális)
  • vegán mozzarella ( vagy bármilyen más sajthelyettesítő)

Elkészítés:

Egy fazékban enyhén sós vizet forralunk. Ha kellően felforrt a víz beleöntjük a gnocchi-t a vízbe, majd forrástól számított 2-3 perc után leszűrjük. Eközben egy jó nagy serpenyőben olíva olajat hevítünk, majd rászórjuk az apróra vágott vöröshagymát és elkezdjük pirítani. Mikor szép aranybarna színe lesz hozzáadjuk a zúzott fokhagymagerezdet és a kockára vágott pritaminpaprikát. Ízlés szerint sózzuk, borsozzuk és megszórjuk chilivel. Ahogy puhul a paprika, hozzáadjuk a konzerv kockázott paradicsomot és épp annyi vizet amennyivel egy kicsit kiöblítjük a konzervet, hogy a maradék paradicsomszósz ne vesszen kárba. Kicsit hagyjuk összeforrni, és mikor már majdnem kész, jöhetnek a zöldfűszerek. A kakukkfű , a majoránna, az oregánó nálam most csak szárított formában volt fellelhető, de szerencsére a hűtő egy eldugott kis szegletében ráakadtam egy- egy csokor friss petrezselyemre és bazsalikomra. Így ezeket frissen aprítottam össze, de nem kevertem bele a szószba csak a legvégén, nehogy megégjen. Ugyanez a helyzet a spenóttal is. Ezt is csak a legvégén tegyük bele,mert ennyi idő éppen elég neki, hogy egy kicsit megfonnyadjon. Viszont ha épp nincs otthon nálatok spenót , vagy épp nem szeretitek akkor nyugodtan el is hagyható. Én igazából csak a színe végett adtam hozzá, hogy egy kicsit feldobja a ragut. Ha elkészült a szósz, összeforgatjuk a lecsepegtetett gnocchival. Aki nagyon éhes az bátran neki eshet így is. De én ajánlom, hogy tegyétek egy jénaiba szórjátok meg bőven vegán mozzarellával és tegyétek be 180 fokos sütőbe egy jó 15-20 percre. Ha elkészült a tetejére szórhattok még egy kis extra petrezselymet, és bazsalikomot, majd tálalhatjátok is. 

Jó étvágyat!!