Almás fahéjas zabkása

A zabkása egy kiváló reggeli, ha laktató, finom, melengető reggelire vágytok. Amikor kint borongós hideg idő van, el sem tudnám képzelni a reggelemet nélküle. Ráadásul feltölt energiával és higgyétek el nekem, hogy egy ilyen reggeli után délig meg sem éheztek.

fahejas_zabkasa.jpg

Hozzávalók:

  • 1 pohár zabpehely
  • 1 pohár növényi tej
  • 1 jó érett alma
  • 1 kk növényi szirup ha extra édességre vágytok ( vagy 1 jó érett banán)
  • 2 kk fahéj ( lehet kevesebb is ez attól függ ki mennyire szereti)
  • 1 kk reszelt gyömbér
  • 1 kis csipet só
  • mazsola vagy aszalt vörös áfonya(opcionális)
  • fél marék aprított dió, vagy mandula

Elkészítés:

A pohár méretét amivel a mennyiségeket kiméritek, ti határozzátok meg, és az hogy mennyire vagytok éhesek. Nekem a 2,5 dl-es mennyiséget jelenti.Ennek az ételnek az elkészítése nem tart tovább, mint 10 perc. Nem kell mást tennetek hozzá, mint az almát felkockázzátok, majd az összes hozzávalót egy lábasba teszitek és lassú tűzön folyamatos kevergetés mellett készre főzitek. Tudni fogjátok, hogy mikor jó, mert a zabpelyhek megdagadnak és megpuhulnak.  Ha édesítésre a jó érett banánt választjátok, akkor érdemes a banánt egy villával összenyomkodni és úgy a kásába keverni még a főzés előtt. Személy szerint én a banános verziót részesítem előnyben ,mert nem lesz túl édes a zabkása. Tálaláskor nyugodtan engedjétek el a fantáziátokat. Megszórhatjátok egy kis extra fahéjjal, vagy még több dióval, mandulával. Én most gránátalma magokat használtam és isteni finom lett.

Jó étvágyat kívánok!!