Guacamole friss salátával és burgonya hasábokkal

Az elmúlt napokban a holland időjáráshoz  képest nagyon nagyon meleg volt. Ilyenkor az embernek ( legalábbis nekem) megmozdulni sincs kedve, nem hogy dolgozni vagy akár főzni. Viszont jókat enni ilyenkor is lehet. Mivel kínomban már nem tudtam mit egyek, mert hát ugye banánfagyin mégsem vegetálhatok egész nyáron, gondoltam összedobok valami könnyű vacsorát. 

36917249_1782824728429714_6914224252170272768_n.jpg

Hozzávalók:

  • 3-4 db nagyobb burgonya (készítethitek édesburgonyából is)
  • 2 db avokádó
  • 1/2 fej saláta ( ízlés szerint)
  • 1 db paradicsom
  • 1/2 fej lila hagyma
  • 1/2 citrom leve
  • só, bors 
  •  1 tk füstölt pirospaprika
  • 2 tk fokhagymapor
  • 1 tk cayenne bors
  • 1-2 ek olíva olaj

Elkészítés:

A burgonyákat jól megmossuk, majd hosszában felvagdossuk, figyelve,hogy nagyjából egyenletes darabkákat kapjunk. Nem szoktam meghámozni, mert ugye a héjában a vitamin, meg sokkal finomabb szerintem. A burgonyahasábokat egy tepsiben meglocsoljuk az olíva olajjal, sózzuk, borsozzuk, megszórjuk a füstölt paprikával és a cayenne borssal valamint a fokhagymaporral. Kézzel jól összeforgatjuk, majd 200 fokra előmelegített sütőben körülbelül 30 perc alatt aranybarnára sütjük őket.  Mialatt sülnek a krumplik elkészítjük a guacamolét. Ehhez az avokádókat megpucoljuk, majd egy villa segítségével összenyomkodjuk, meglocsoljuk egy fél citrom kifacsart levével. Hozzáadjuk az apróra vágott hagymát és paradicsomot, sózzuk, borsozzuk ízlés szerint. Én adtam még hozzá egy kis vegán worchester szószt is, mert így szeretem de ez elhagyható. Ha elkészültünk nincs más hátra, mint a megmosott és lecsepegtetett salátaleveleket egy tányérra rakosgatjuk, a illatozó, roppanós aranybarna hasábkrumplikkal, és a guacamoléval. Egy kis humusszal is feldobhatjátok , ha van otthon. Kiváló nyár esti laktató vacsora!

Jó étvágyat!!