Gluténmentes áfonyás palacsinta

Egy hosszabb kihagyás után, végre visszatértem. Gondoltam erre az alkalomra valami különleges receptet hozok nektek. Persze mi más lenne, mint egy ínycsiklandozó amerikai palacsinta. Szerintem a tökéletes vasárnapi reggeli, de délutáni desszertnek sem utolsó. Ezúttal egy gluténmentes receptet hoztam,viszont garantálhatom, hogy észre sem fogjátok venni a különbséget!

51064700_2073171576061693_4789746914318876672_n.jpg 

Hozzávalók:

  • 200 g hajdinaliszt
  • 1 ek kókuszvirágcukor
  • 1 tk sütőpor
  • csipet só
  • 200 ml növényi tej (én édesítetlen szójatejet használtam)
  • 1/2 tk szódabikarbóna
  • 1/2 tk almaecet
  • 1 bögre fekete áfonya
  • kókuszolaj a sütéshez

Díszítéshez:

  • banán 
  • fekete áfonya
  • hántolt kendermag
  • juharszirup

Elkészítés:

Egy keverőtálba öntjük a lisztet, a cukrot, a sütőport és a csipet sót. Jól elkeverjük. Ezután folyamatos keverés mellett hozzáadjuk a növényi tejet. A hajdinaliszt sokkal több nedvességet vesz fel, ezért előfordulhat, hogy nagyon sűrű masszát fogunk kapni, ebben az esetben egy kis extra növényi tej hozzáadásával hígíthatjuk. Mivel amerikai palacsintát készítünk, így fontos hogy a masszánk ne legyen túl híg, mint egy sima palacsinta. Csomómentesre keverjük és itt jön a csavar... A masszára szórjuk a szódabikarbónát majd erre az almaecetet. Ne ijedjetek meg, mert kicsit felhabzik. Ezután jól elkeverjük a palacsinta tésztát. Felmelegített serpenyőben kókuszolajat olvasztunk. Egy merőkanálnyi masszát teszünk a serpenyő közepére, majd megszórjuk pár szem áfonyával, amikor könnyen elválik a serpenyő aljától, egy laza mozdulattal megfordítjuk és a másik oldalát is aranybarnára sütjük. Ha elkészültek a palacsinták, juharsziruppal , banánnal és egy kis extra adag áfonyával tálalhatjuk. Csokiimádók egy kis olvasztott étcsokoládéval is meglocsolhatják. 

Jó étvágyat hozzá!

51528674_2073171612728356_8073537677430882304_n.jpg