Vegán húsvét

Ma egy rendhagyó bejegyzéssel készültem nektek. Szeretném bemutatni, hogy vegánként sem kell lemondanunk a jól megszokott, hagyományos húsvéti fogásokról.

img_0539.JPG

Legtöbbször amikor egy társaságban bevallom, hogy vegán vagyok, egyből rengeteg kérdést szegeznek nekem. Eleinte ez rendkívül rosszul érintett, mert bőven elég volt nekem is feldolgozni, miután egyik pillanatról a másikra döntöttem a változtatás mellett. Ezért sokszor megkaptam, hogy beteg leszek, húsra márpedig szüksége van az emberi szervezetnek, fehérje nélkül nem lesz elég energiám, mindenféle vitaminhiányom lesz stb.

Mégis így döntöttem és büszkén vállaltam és nem csak az egészségügyi de az etikai okok miatt is. Persze borzasztóan nehéz egy ilyen váltás. Nemcsak neked, de a körülötted élőknek is. Hiszen nem is olyan régen még együtt hamburgereztetek egy gyorsétteremben és egyszer csak azon kapod magad, hogy ezeknek az embereknek arról beszélsz, hogy egy szelet hamburgerhús előállításához mennyi ártatlan élet kiontásán keresztül visz az út és próbálod elmagyarázni nekik azt is ,hogy az emberi szervezet nem a húsevésre lett kitalálva, ezért az a sok betegség.

Nos hamar rájöttem, hogy nem ez a megoldás, mert sokan megijednek, vagy egyszerűen csak elzárkóznak. 

A leggyakoribb válasz pedig az, hogy a vegán életmód drága, nem egyszerű a megvalósítása és nagyon sok lemondással jár.

Ez volt az ami miatt elkezdtem fotókat készíteni, minden étkezéskor. Ezeket a képeket aztán feltöltöttem a közösségi médiára, hogy a családom és az ismerőseim is láthassák milyen ételek kerülnek a tányéromra. Minden nappal egyre több kép került feltöltésre és ezáltal megmutathattam, hogy vegán bárki lehet. Nem is olyan nagy ördöngösség. Persze az elején egy kicsit nehéz, mert meg kell tanulni, hogy mit mivel helyettesíthetünk. De hamar bele lehet jönni és egy csodálatos új világ tárul fel a szemünk előtt.

A húsvétról általában mindenkinek ugyanaz jut eszébe. Főtt sonka, torma, tojás és kis nyuszi....... Vegánként viszont egyiket sem fogyasztjuk és  az élő nyuszi ajándékozását sem támogatjuk. Szeretném most nektek megmutatni, hogy is néz ki egy vegán húsvéti reggeli, ami teljes mértékben etikus, egy kisállatnak sem kellett érte meghalnia, mégis laktató és finom. 

A terített asztalra ma került többek között:

 

Íme egy hagyományos vegán húsvéti reggeli, ami után garantáltan mindenki megnyalja mind a tíz ujját. És az egyetlen dolog amiről lemondtunk az a hús és a tojás. Vagy mégsem?

Manapság nagyon sok alternatíva létezik például a tojás helyettesítésére. Itt a VeganEgg nevű tojáshelyettesítőt használtam. Állagra és ízre szinte teljesen megegyezik az eredeti tojásrántottával.Tojásrántottát készíthetünk csiseriborsólisztből is egy kis fűszer és víz hozzáadásával. 

A kelt tésztát elkészíthetjük tehéntej nélkül is, például bármilyen növényi tej alternatívával és növényi margarinnal.

A bioboltokban pedig bárki beszerezheti ezt a gabonagömböcöt, amit csak egy kicsit be kell pácolni, ez esetben megsütni és már kész is a húsvéti sonkánk. A vállalkozó kedvűek pedig bátran próbálják meg saját kezűleg elkészíteni. Fentebb már belinkeltem a Kertkonyha receptjét, ami egyszerűen elkészíthető és semmilyen drága vagy elérhetetlen hozzávaló nem kell hozzá.

A zöldfűszeres kesusajt receptjét pedig hamarosan hozom.

 

Kellemes ünnepeket kívánok nektek és sok locsolót!!

 

img_0537.JPG