Szendvics padlizsán "baconnel"

 

Régen igazi nagy bacon imádó voltam, amikor a növényi étrendre váltottam bevallom kicsit féltem, hogy erről az ízélményről is le kell mondanom. Hisz mit ér egy igazi, jó szendvics sült  bacon nélkül. Azután egyre jobban belemerültem a vegán receptekbe és jobbnál jobb ötleteket találtam, bár erre még én sem számítottam . Az egyik vegán csoportban osztott meg valaki egy videót, hogyan készítsünk padlizsán bacont címmel. Mivel épp árválkodott egy padlizsán a konyhámban gondoltam itt az ideje, hogy méltósággal bevégezze. A receptet egy kicsit átalakítottam, mert ugye mi magyarok jobban szeretjük a fűszeres ételeket.

 padlizsanbacon_1.jpg 

Hozzávalók:

  • 4 szelet teljes kiörlésű kenyér
  • saláta
  • paradicsom
  • vegán margarin
  • veganéz
  • 1 db padlizsán
  • 4 ek oliva olaj
  • 4 ek szójaszósz
  • 1 tk folyékony füst
  • 1 tk hagymapor
  • 1 tk fokhagymapor
  • 1 tk füstölt pirospaprika
  • örölt bors

Elkészítés:

Egy kis tálkában összekeverjük az olíva olajat, a szójaszósszal, a folyékony füsttel és a fűszerekkel. A padlizsánt hosszanti irányban nem túl vékony szeletekre vágjuk. A szeleteket sütőpapírral bélelt tepsibe fektetjük és egy ecset segítségével mindkét oldalát megkenjük a füstös páccal. 180 fokra előmelegített sütőben kb 40 percig sütjük. Néha forgassuk át őket, hogy mindkét oldaluk egyenletesen piruljon meg. Figyelem!!! Ha a szeletek túl vékonyak lennének akkor kevesebb sütési idő is elég, mert különben elégnek.

A kenyereket megpirítjuk, vékonyan megkenjük a vegán margarinnal. Ha aznap éppen nem készülünk sehová, akár még vastagon be is dörzsölhetjük fokhagymával. Bevallom én így szeretem a legjobban. A kenyérszeletekre ráhalmozzuk a salátaleveleket, a paradicsomszeleteket, és a padlizsán bacont, Pici veganézzel még ízletesebbé tehetjük. 

A padlizsán, vagy más néven tojásgyümölcs őshazája Ázsia. Európában a 8.századtól található meg, legelőször Spanyolországban honosították. Elég lassan terjedt el, talán a nadragulyával való rokonsága okán, mert sokan megbetegedtek az éretlenül fogyasztott padlizsántól. Sokáig mérgezőnek hitték, okolták a lepráért és az epilepsziáért. Felhasználása a 18. század után terjedt csak el igazán .Nagyon fontos antioxidánsokat tartalmaz, ezek közül a legfontosabb például a padlizsán kékes-lilás bőrében megtalálható nasunin, amely a sejtek védelmében fejti ki hatását, ezáltal segít megelőzni a rákos sejtek kialakulását. Emellett nagy mennyiségű rost, és számos vitamin található meg benne. Ilyenek például a kálium, folsav, réz, mangán, niacin, magnézium, B3-, B6-, C-, és K-vitamin.

Jó étvágyat!!